Välkommen till min nya blogg!

Så har jag också skaffat mig blogg, tänkte det kunde vara kul och ett sätt att komma ihåg olika saker.
Just nu är allt upp och ner, ekonomin i botten men den har jag klarat förr så bara att bita ihop. Livet i allmänhet är boring. Telefonräkningarna är skyhöga pga utlands samtal men va gör man inte ...
Sen har jag börjat fundera vilka som är ens riktiga vänner .. Har ju inte så många vänner överhuvudtaget , men vilka är ens riktiga vänner och vilka har en för att vinna något annat.
Idag har jag varit på långpromenad med hundarna mötte en hundkompis i rastgården så hundarna fick leka i 45 min sen gick jag en prommis i rask takt för min egen skull med hundarna. Är rätt skönt och tydligen har mina prommisar gett resultat då jag plockade fram gamla jeans jag inte kommit i på ca 1 år och nu plötsligt efter knappt 1,5 månaders promenerande kom jag i dem alla 4 paren. Det ger ju lite blodad tand så nu ska jag verkligen gå in för att gå ner i vikt.
Sitter och funderar över Puzz min häst och allt runt henne. Nu har man börjat sätta igång henne efter skadan och än verkar det gå bra men jag ska ta det lugnt och inte överbelasta sa veterinären tar ju ett tag för leder att växa ihop helt. Sitter och funderar på vad jag skulle vilja se idag kanske L.A har inte varit där än men nu blir det av. Sen kommer jag se London snart igen vill se vaxcabinettet då.
Sen ska jag fortsätta bråka med myndigheter och annat för att ordna med allt inför sep.
Sen den släkt man har nu den ger jag inte mycket för de hackar på mig om allt det är jag som förstört vår ekonomi enligt dem jo men visst hur fanken kan jag handla godis för 2100 kr på marabou på en månad som dras av hans lön hmmm eller köper leksaker och annat för hundratals kronor varje månad de säger de inget om men köper jag kläder till växande barn undras det hur jag haft råd med det. vi har bytt bil 12 gånger på 11 år sen köpte jag häst igen har alltid haft häst innan men fick ta bort min förra när älsta sonen vart 6 månader nu skaffade jag en ny förra året då jag van 15000 kr som självklart gubben skulle ha hälften av. och denna häst får jag inte åka ut till för jag är ju borta för länge och  han orkar inte passa barnen o s v och det gnälls från släkten me ang hästen. Samma va det med hund igen vi hade en hund som togs bort när yngsta sonen var 5 v sen va vi utan hund i många år innan det vart tjat igen och jag sa nej för jag visste vilket gnäll och bråk det skulle bli om vem som skulle gå me hunden o s v men nej då . Så jag gav med mig för 3 år sedan och vi fick Mulan gick bra till en början sen drygt ett år efter fick vi Nima och nu va plötsligt hundarna bara mina och han går sin 5 min pink på kvällen me dem och det försöker han få slippa så ofta det går. att hjälpa till hemma annars me varför ska han behöva det. nej man kommer hem från jobbet ligger på soffan och sover tills alla gått och lagt sig då kan man kolla Tv och äta godis. Sen att han jobbar skift spelar ingen roll för då sover man tills det är dags att gå till jobbet istället.
Så detta är mitt liv som det ska bli slut på. Jag orkar inte leva med en sådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0