Ingen ny stallplats än

Ja inte har man hittat nån ny plats än, antingen ligger de för långt bort, svårt att ta sig kommunalt eller så svindyra.

Pratade med dem jag står hos nu ang stallhyran 1500 kr i månaden året runt

I den kostanden ingår 4 spånbalar i månaden men vart de finns vet jag inte för det är tomt på spån i stallet, hade min dator varit snäll hade jag lagt ut bilder och visat men tyvärr nekar denna dator att jag lägger ut bilder får bara felmeddealnade och så låser den sig endast via msn som jag kan lägga bilder.

Samma med foder hästarna går ute dygnet runt fortfarande , de får komma in en stund på morgonen och få lite kraftfoder men mer är det inte, igår såg jag att de knappt var vatten i hagen och det är en bit att gå med vatten men de kör vanligt vis vatten med 4 hjuling och släp ner men inte igår.

Min kompis som var med och lyssnade på hur hon lagt upp stallhyran tyckte även hon att det var konstigt räknat för fårens kostnad slås ut på alla hästar och fåren åt en jäkla massa mat förra året de var ca 4 kraftfoder säckar i månaden på dem och det + höet till dem slås ut på oss alla de har inte separata får och häst hö + foder räkningar därav att hökostnaden förra året vart 7700 kr som slogs ut på oss alla sen el och vatten 1100 kr per år, hagar 500 kr per år och häst, deras jobb 600 kr i månaden boxen mm spån 4 balar i månaden men om de nu ska ha 4 balar i månaden hur kommer det sig att det är så snålt i boxarna, den enda som har rejält med spån är Marco men de köpte hem spån och la in och köpte även till de andra hästarna men jag fick inget spån då jag hade halm jag själv köpt i boxen sen att de lägge upp allt i ena delen av boxen hon får inte ha strö i hela boxen ingen av deras hästar får ha strö i hela boxen mer än Marco den andra inackorderingen jag får inte själv bestämma hur jag vill ha det.

Jag vill ju att min häst ska ha spån i hela sin box inte bara i ena halvan tänk er själva att stå på betong när du äter att inte ha strö i hela boxen när du ska ligga och sova.

Hoppas kunna få ordning på denna dator då den fortfarande ger felmeddelande om skriptfel och sen det att det inte går att ladda upp bilderna.

Nej nu ska jag jaga på ungarna så de kommer i tid till skolan själv ska jag på kurs idag.

Kommentarer
Postat av: Cin

Men... om det inte är så att det för hästarna är ok att de står så, så kanske man anonymt kan göra en anmälan om detta stall.

2008-09-19 @ 06:41:57
URL: http://lovelybitch.blogg.se/
Postat av: Sussie

Har gjort en till miljö o hälsa i Sigtuna men sen om den tas på allvar vet man ju inte.Risken är att hon listar ut att det är jag som gjort de.

2008-09-19 @ 07:56:36
Postat av: Cina

Du har ju redan varit på henne, och eftersom hon tar betalt för saker som inte sker... det är ju för djurens skull..

2008-09-19 @ 11:55:14
URL: http://lovelybitch.blogg.se/
Postat av: Sussie

Jo förvisso men om hon slänger ut oss innan jag hittat plats vart gör jag av hästen, har kontakt med miljö o hälsa och berättar för dem hur saker funkar mm så får vi se hoppas kunna få det anonumt o att hon inte listar ut att det är jag som anmlt o kastar ut mig innan jag hittat ny plats

2008-09-19 @ 12:40:07
Postat av: Cin

... ett kontrakt hade kanske varit på sin plats. Finns det inget kontrakt så finns ju även risken att det är "svarta pengar" som hon inte skattar för... så vem har mest att förlora?

2008-09-19 @ 22:04:26
URL: http://lovelybitch.blogg.se/
Postat av: Sussie

Ja du jag , det var meningen att vi skulle skriva kontrakt när jag flyttade dit men sen vart det aldrig av och att göra det nu ja då vete fan va som hittas på i det . Jag hoppas bara hitta en ny plats som inte kostar en ren förmögenhet och som är lätt att ta sig till. Men jag har skaffat mig en kontakt hos miljö och hälsa i Sigtuna. I går stank de hösnhus i stallet så in i helsike inte mysigt alls.

2008-09-21 @ 09:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0