Nu är jag riktigt sur och irriterad

Min stallchef skulle köpa min ena sadel och regntäcke, igår hade hon inte ork att komma ner till stallet och idag hade hon bråttom att åka iväg för att hämta lammköttet. Kanske för att hon inte vill betala sadel och täcke hon har nog en baktanke. För hon frågade om svanskappan varför jag skulle ha kvar den.

Men hon har haft mage att sätta på en egen vojlock på sadeln , det påvisar även att de använt den fler gånger efter den gången jag sa att jag vill att de frågar om de får låna den varje gång.

Hur kan man göra på det sättet ta andras saker utan att fråga som om de vore ens egna. Jag förstår mig inte på sånna som använder andras saker. Sen att vi skulle få hyreshöjning tog upp det med den andra hyres gästen och de hade inte hört nått .

Ja jag måste hitta nått annat men det är svårt de måste vara lätt att ta sig dit och inte för dyrt, sen att de mesta ska ingå då jag inte kan åka ut varje dag. Så otroligt struligt att är just nu.

Ska köpa Sandras fina travsele och sadel som kommer passa barnen bättre att rida i än putan då det är en riktig sadel. Därför säljer jag av lite av mina andra saker så jag får lös lite pengar, Sandra är rädd om och sköter sina saker så jag vet att de är väl skötta och i bra skick.

Travsele passar bättre när man har sulky än bröst sele.

Nu ska hon kvitta sadeln mot stallhyran ska bli kul och se hur mycket hon tänkt att stallhyran ska vara i september hästarna har gått ute nu , jag har eget foder och eget strö just nu ska vi se om hon ändå tycker jag ska betala 1500 kr nu då vi innan sommaren sa 750 kr under betet.  

Återkommer och berättar vad det blev av det hela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0