Så arg, ledsen och besviken

Nu sitter annonser på flera sidor om stallplats måste hitta en fort,  mår jätte dåligt av detta fattar inte hur de kan få det att bli 1500 kr i månaden året runt per häst. Visst att hagarna kostar men dem hade innan de började ta emot inackorderingar  och kommer ha kvar även utan inackorderingar, sen att vi skulle få 4 spånbalar per häst som de räknat på är BULLSHIT för det existerar inte några 4 spånbalar per häst se bara lite längre ner bland inläggen så får ni se hur mycket spån och strö vi får ha i boxarna. Sen höet som sägs vara 8 kg per häst, allt läggs ut och det får hästar på 3 hästar och 22 får dela på ska jag som inackordering betala för vad fåren och de andra hästarna äter 1500 kr per månad och år hade de slagit ut på 7 hästar där 2 räknades på fåren att de la ut på foder och annat.

Jag kan inte få ut det till det.

Hö 8kg x 31 dagar = 248 kg
248 kg x 2 kr = 496 kr

5 dl per dag om man slår ut 20 kg som kostar 160 kr blir det 8 kr kg

Så 4x31 = 124 kr

Strö :

Räknar på de 4 spånbalar de säger vi använt per häst och månad som i själva verket är 1 bal per häst och månad

4x70 = 280 kr

Allt detta blir sammanlagt 873 kr

Hur i helvete kan de då räkna att varje häst spelar ingen roll storlek på dem kostar dem 1500 kr i månaden året runt.


Ska jag alltså betala av deras arrende på hagarna som är ca 10000 kr om året, stallet ingick i köpet av deras hus om de har lån vilket jag inte tror då de fick ut en väldig massa för sitt hus på Lidingö 400 kvm villa där. så varför ska vi betala av det åt dem.

Vi gör en stor del själv med i stallet stängslar, tar hand om allt när de är bortresta, vi mockar och fixar vi med, men nej vi ska betala för allt jobb de gör. Just nu gör de typ ingenting mer än flyttar hästarna från olika hagar då alla inte kan gå ihop då deras shettis valack rider på ston och de vill jag inte att han gör på Puzz sen slåss han med Marko den andra inackorderingen.

Så nu MÅSTE jag hitta något annat.

Att de sedan har mage att använda mina saker mitt hönät var i Evita och Zsazsas box och på tavlan stod det vart finns det fler hönät till Evita, Puzzel och Amadeus va då de hade varit och tagit hönätet ur Puzz box hur fanken kan man göra så, de har satt egen vojlock på sadeln jag ska sälja innan de ens var bestämt att de skulle köpa den , det visar på att de lnat den flera gånger , de lånade sulkyn utan att fråga med. Hur fanken tänker folk.

Nej jag måste bort och det fort, sen att ha höns inne i stallet hur bra är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0