Söndag hua va tiden går fort

Vart tog helgen vägen ??

Tyckte nyss det va måndag och ja förvisso är det ju det i morrn igen. På tal om måndag så fyller Rasmus i morrn men vi ska fira idag.
Sitter här och ska börja fixa frukost, sen blir det en sväng till det där stallet igen. I går när jag va upp reagerade jag på höns stanken i stallet men inte bryr elelr tror hon mig när jag berättar vad höns kan orsaka hästar nej hon har alltid haft höns med hästar och det har aldrig hänt nått samma typ som med spån vs halm o host häst men nej då spån är bäst för de har hon alltid haft.

Vad kan man göra inte ett jävla skit, har ju som ni vet kontaktat miljö och hälsa ska fråga dem om hur dte är med höns i stall mm.

Ja för snart 9 år sen alltså i morrn föddes Rasmus de va en pärs de hua minns det fortfarande hur vi skrevs in 7.30 på UAS och de tog vattnet men inget hände 2 cm öppen gått över 6 dagar men det fanns inte tillräkligt med vatten så jag skulle sättas igång. Jag får upp och gå men inget händer då sätter de dropp för att sätta igång och fy f n säger jag det tog hus i helvete på en gång för värkarna satte igång direkt, men det var ju bara det att han skulle ju ner också men fort gick det.

När sen själva krystvärkarna satte igång så satt han fast, härt ljuden gick ner och de kom fram till att han inte gillade när jag låg på rygg så jag fick ligga på sidan men då försvann värkarna så det vart på rygg igen och hjärtljuden gick ner till 24 och då sa de efetr 1,5 minuter att nu börjar det bli bråttom . Här hinns iget snitt han är redan nere så de klippte och sen trök 3 personer på min mage. Kan inte säga att det var speciellt skönt men ut kom Rasmus 52 cm lång och 4420 gr. Kanske inte en jätte klump men för en som inte skapts för att föda stora barn var det en pärs, stort huvud hade han.

Jaja nog om det idag ska han ha kalas för släkt och vänner ja förutom mina föräldrar då de är i Tyskland men de har skickat kort och kommer när de kommer hem.

Nej ska väl sätta fart och göra frukost, och åka till stallet måste ut me hundarna me. Sele o sadel måste me upp me suck va en massa måsten man har egentligen men men det vänjer man sig vid snart har inte varit van att jobba och sånt på länge men det är skönt att börja få rutiner.

Måste kunna skriva ut anmälnings papprena till utställningen me men skrivaren är dum.

Hörs senare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0